Etikus Segítők Közössége

Etikai Kódex

1. Alapelvek

  1. A tag tevékenységét becsületesen, tisztességesen és a szakmai szabályainak megfelelően végzi.
  2. A kliens érdekeit mindig elsődlegesnek tekinti, a munkát a kliens jólétének és fejlődésének szolgálatába állítja.
  3. Elutasít minden diszkriminációt nem, életkor, etnikum, vallás, szexuális irányultság, fogyatékosság vagy politikai meggyőződés alapján.
  4. Elkötelezett a folyamatos szakmai fejlődés mellett, a saját kompetenciahatárait ismeri, tiszteletben tartja.

2. Szakmai kompetencia és határok

  1. Csak olyan szolgáltatást kínál, amelyhez megfelelő képesítéssel és tapasztalattal rendelkezik.

     

  2. Nem vállal el olyan munkát, amely meghaladja a kompetenciáját, és szükség esetén megfelelő szakemberhez irányítja a klienst.

     

  3. Nem diagnosztizál, nem végez pszichoterápiát, nem ír elő kezelést.

    Tevékenysége a kliens kísérésére, támogatására, önismereti és fejlődési folyamatainak segítésére irányul.

     

  4. Nem ígér irreális eredményeket, és nem garantál gyógyulást vagy 100%-os sikert.

     

3. Szakmai titoktartás

  1. A tag minden klienssel kapcsolatos információt bizalmasan kezel, és szigorúan betartja a titoktartási kötelezettséget.

  2. A kliens adatai, története, személyes megosztásai harmadik fél számára csak a kliens írásos hozzájárulásával vagy jogszabályi kötelezettség alapján adhatók ki.

  3. A titoktartás nem ér véget a kapcsolat lezárásával – az információk védelme időben korlátlan.

  4. A tag különös figyelmet fordít az online kommunikáció és adatkezelés biztonságára, és csak olyan felületeken dolgozik, amelyek megfelelnek az adatvédelmi előírásoknak.

4. Klienssel való kapcsolat

  1. A klienssel való kapcsolat kölcsönös tiszteleten, őszinteségen és bizalmon alapul.
  2. A kapcsolatban nem él vissza a segítő szerepével – érzelmi, anyagi vagy más jellegű előny szerzése céljából.
  3. Kerüli a klienssel való személyes, üzleti vagy érzelmi összefonódást, amely a szakmai objektivitást veszélyeztetné.

5. Etikus kommunikáció és marketing

  1. Nyilvános megjelenéseiben igaz, pontos és nem félrevezető információt közöl magáról és a szolgáltatásairól.
  2. Hirdetéseiben és bemutatkozásaiban valós képesítéseket és tapasztalatot tüntet fel.
  3. Nem alkalmaz agresszív vagy manipulatív marketingmódszereket, különösen sérülékeny helyzetben lévő emberek megcélzásakor.

6. Szakmai közösségben való részvétel

  1. Tiszteletben tartja a többi segítő munkáját, és nem becsmérli nyilvánosan.
  2. A közösségi terekben (pl. zárt csoport, fórum) kulturált, tiszteletteljes hangnemben kommunikál.
  3. Panasz vagy konfliktus esetén először belső, békés rendezési módot keres.

7. Felelősség a platformon

  1. A profilban feltüntetett adatoknak valósnak és naprakésznek kell lenniük.
  2. A platformon közzétett tartalmakért (blog, esemény, hozzászólás) a létrehozója teljes felelősséget vállal.
  3. Ha tudomására jut, hogy egy másik tag megsérti az Etikai Kódexet, joga és lehetősége értesíteni a platform üzemeltetőjét.
  4. A szakmai felelősségvállalás az etikus működés alapja, melynek célja a közösség bizalmának és szakmai színvonalának megőrzése.

8. Szankciók és következmények

  1. Az Etikai Kódex megsértése esetén az üzemeltető elsőként jelzést és figyelmeztetést küld az érintett tagnak.
  2. Amennyiben a szabálysértés ismétlődik vagy súlyos, a tag profilja ideiglenesen felfüggeszthető vagy elrejthető a keresési találatok közül.
  3. Csak tartós és ismételt etikai vétség esetén kerülhet sor a profil törlésére a platformról.
  4. A döntések ellen a tag írásban, 14 napon belül észrevételt tehet.

9. Nyilatkozat

A belépéssel a tag kijelenti, hogy elolvasta és megértette az Etikai Kódexet, elfogadja annak minden pontját, és tevékenységét ezeknek megfelelően végzi.