Etikai Kódex
1. Alapelvek
- A tag tevékenységét becsületesen, tisztességesen és a szakmai szabályainak megfelelően végzi.
- A kliens érdekeit mindig elsődlegesnek tekinti, a munkát a kliens jólétének és fejlődésének szolgálatába állítja.
- Elutasít minden diszkriminációt nem, életkor, etnikum, vallás, szexuális irányultság, fogyatékosság vagy politikai meggyőződés alapján.
- Elkötelezett a folyamatos szakmai fejlődés mellett, a saját kompetenciahatárait ismeri, tiszteletben tartja.
2. Szakmai kompetencia és határok
- Csak olyan szolgáltatást kínál, amelyhez megfelelő képesítéssel és tapasztalattal rendelkezik.
- Nem vállal el olyan munkát, amely meghaladja a kompetenciáját, és szükség esetén megfelelő szakemberhez irányítja a klienst.
- Nem diagnosztizál, nem végez pszichoterápiát, nem ír elő kezelést.
Tevékenysége a kliens kísérésére, támogatására, önismereti és fejlődési folyamatainak segítésére irányul. - Nem ígér irreális eredményeket, és nem garantál gyógyulást vagy 100%-os sikert.
3. Szakmai titoktartás
A tag minden klienssel kapcsolatos információt bizalmasan kezel, és szigorúan betartja a titoktartási kötelezettséget.
A kliens adatai, története, személyes megosztásai harmadik fél számára csak a kliens írásos hozzájárulásával vagy jogszabályi kötelezettség alapján adhatók ki.
A titoktartás nem ér véget a kapcsolat lezárásával – az információk védelme időben korlátlan.
A tag különös figyelmet fordít az online kommunikáció és adatkezelés biztonságára, és csak olyan felületeken dolgozik, amelyek megfelelnek az adatvédelmi előírásoknak.
4. Klienssel való kapcsolat
- A klienssel való kapcsolat kölcsönös tiszteleten, őszinteségen és bizalmon alapul.
- A kapcsolatban nem él vissza a segítő szerepével – érzelmi, anyagi vagy más jellegű előny szerzése céljából.
- Kerüli a klienssel való személyes, üzleti vagy érzelmi összefonódást, amely a szakmai objektivitást veszélyeztetné.
5. Etikus kommunikáció és marketing
- Nyilvános megjelenéseiben igaz, pontos és nem félrevezető információt közöl magáról és a szolgáltatásairól.
- Hirdetéseiben és bemutatkozásaiban valós képesítéseket és tapasztalatot tüntet fel.
- Nem alkalmaz agresszív vagy manipulatív marketingmódszereket, különösen sérülékeny helyzetben lévő emberek megcélzásakor.
6. Szakmai közösségben való részvétel
- Tiszteletben tartja a többi segítő munkáját, és nem becsmérli nyilvánosan.
- A közösségi terekben (pl. zárt csoport, fórum) kulturált, tiszteletteljes hangnemben kommunikál.
- Panasz vagy konfliktus esetén először belső, békés rendezési módot keres.
7. Felelősség a platformon
- A profilban feltüntetett adatoknak valósnak és naprakésznek kell lenniük.
- A platformon közzétett tartalmakért (blog, esemény, hozzászólás) a létrehozója teljes felelősséget vállal.
- Ha tudomására jut, hogy egy másik tag megsérti az Etikai Kódexet, joga és lehetősége értesíteni a platform üzemeltetőjét.
- A szakmai felelősségvállalás az etikus működés alapja, melynek célja a közösség bizalmának és szakmai színvonalának megőrzése.
8. Szankciók és következmények
- Az Etikai Kódex megsértése esetén az üzemeltető elsőként jelzést és figyelmeztetést küld az érintett tagnak.
- Amennyiben a szabálysértés ismétlődik vagy súlyos, a tag profilja ideiglenesen felfüggeszthető vagy elrejthető a keresési találatok közül.
- Csak tartós és ismételt etikai vétség esetén kerülhet sor a profil törlésére a platformról.
- A döntések ellen a tag írásban, 14 napon belül észrevételt tehet.
9. Nyilatkozat
A belépéssel a tag kijelenti, hogy elolvasta és megértette az Etikai Kódexet, elfogadja annak minden pontját, és tevékenységét ezeknek megfelelően végzi.